RFA မွဦး၀င္းတင္ႏွင့္အင္တာဗ်ဴး
ေမးျမန္းသူ။
အေမရိကန္ လက္ေထာက္ႏိုင္ငံျခားေရးဝန္ႀကီး ကာ့ဒ္ကမ္ဘဲလ္နဲ႕ ဘဘဦးဝင္တို႕ NLD  CEC  နဲ႕ေတြ႕ဆံုတဲ့အခါမွာ ဦးခင္ေမာင္ေဆြကို အဖြဲ႕ အခ်ဳပ္အဖြဲ႕ဝင္ျဖစ္နဲ႕ တက္ေရာက္လာတာကို ကန္႕ကြက္ခဲ့တယ္လို႕ၾကားရပါတယ္။ ဘဘ ဒီအေၾကာင္းေလး နည္းနည္းေျပာျပေပးလားရွင့္။

ဦးဝင္းတင္။မေန႕တုန္းက က် ေနာ္တို႕ ၁၁ နာရီ ကေနၿပီးေတာ့ ၁၂ နာရီ ကိုခ်ိန္းတယ္။ ခ်ိန္းတာက အေမရိကန္ သံ႐ံုးက ေနလာၿပီးေတာ့။ ဒီလ ၅ ရက္ေန႕က NLD မပိတ္ခင္ ၁ ရက္အလိုမွာ က်ေနာ္တို႕ကို လာၿပီး အ ေၾကာင္းၾကားတယ္။ မစၥတာကာ့ဒ္ကမ္းဘဲလ္ တိို႕ လာမယ္။
ေရွ႕ပတ္ၾကေတာ့ လာ မယ္။ ေတြ႕ဖို႕ရွိတယ္ ဆုိၿပီးေတာ့လုပ္တယ္။ အဲဒီမွာ ဘာေျပာသလဲ ဆိုေတာ့ ဦးခင္ေမာင္ေဆြကိုလည္း ဖိတ္ခ်င္တယ္တဲ့ ဒါနဲ႕က်ေနာ္ကေျပာ တယ္။  ဖိတ္လို႕မရဘူး ဘာျဖစ္လို႕ဆို
အဲဒီအခ်ိန္ေလာက္ဆို ၆ ရက္ေနေလာက္ဆို သူတို႕နဲ႕ ေတြတာ (၅) ရက္ ေန႕ကိုဗ် ၆ ရက္ေနဆိုရင္ ဦးခင္ေမာင္ ေဆြတို႕က ပါတီေတြေထာင္ေတာ့မွာ က်ေနာ္တို႕နဲ႕လည္း တျခားစီျဖစ္သြားၿပီ အဲဒီေတာ့ မဖိတ္ပါနဲ႕လို႕ ေျပာလိုက္တယ္။ အဲဒီေတာ့ ဟုတ္ၿပီ ေကာင္းၿပီ ေကာင္းၿပီေကာင္းရဲ႔နဲ႔ သြားတယ္။ ေနာက္ထပ္ ဦးဥာဏ္၀င္း ကုိထပ္မွာတယ္။ ေသခ်ာေျပာ သူ႔ကို ဖိတ္လို႕မရဘူး။ က်ေနာ္တို႕နဲ႕ တျခားစီ ေတာ္ၾကာ႐ႈပ္ကုန္လိမ့္ မယ္။ က်ေနာ္တုိ႕ CEC ဖိတ္တာက သတ္သတ္ သူတို႕ဟာသူတို႕ဖိတ္တာက တျခားပါတီေတြနဲ႕ သတ္သတ္လုပ္ရမယ္။ ေျပာၿပီးေတာ့ အဲဒီေန႕က မန္းေဒးမွာ Manday က်ေနာ္တုိ႕ NLD CEC  (၁၀) ေယာက္ကိုဖိတ္တယ္။ အေမရိကန္သံမွဴးအိမ္မွာ သြားၿပီးေတာ့ စကားေျပာတယ္ ကမ္းဘဲလ္နဲ႔။ ၁၁ နာရီကေန ၁၂ နာရီအတြင္းမွာ သတ္မွတ္ထားတဲ့ အခ်ိန္ေပါ့ဗ်ာ။ ေျပာမယ္ဆုိၿပီးလုပ္တယ္။ လုပ္တဲ့အခ်ိန္မွာ ၁၁ နာရီနဲ႕ ၁၅ မိနစ္၊ မိနစ္ ၂၀ ေလာက္ၾကာေတာ့ ကိုခင္ေမာင္ေဆြေရာက္လာတယ္။ သံရံုးကေနၿပီးေတာ့ သူ႕ကို ကားေတြနဲ႕ သြားႀကဳိေပးတယ္လို႕ ၾကားတယ္ခင္ဗ်။ သူ႕ကိုက်ေနာ္တို႕ ထဲကိုသြင္း လာတယ္။ သြင္းလာေတာ့ က်ေနာ္တို႕ထဲမွာ လူသံုးေယာက္ကေန ကန္႕ကြက္စကားေျပာတယ္။ ဒုဥကၠ႒ ဦးတင္ဦး၊ ဦးၫြန္႕ေဝ က်ေနာ္ရယ္။ အဲလိုေျပာတဲ့အခါ ၾကေတာ့ မစၥတာကာ့ဒ္ကမ္းဘဲလ္က ဦးခင္ေမာင္ေဆြ ေနာက္မွ က်ေနာ္တို႕  ေနာက္ပိုင္းေပါ့ဗ်ာ ၁၂ နာရီကေန ၁ နာရီထိကို က်ေနာ္တို႕ ပါတီစံုေတြ႕စရာရွိတယ္။ တိုင္းရင္းသားပါတီေတြေရာ ၿဖဳိးမင္းသိန္းတို႕ ပါတီတို႕ ေအးလြင္တို႕ ပါတီတို႕ ကိုရဲထြန္းတို႕ ပါတီတို႕နဲ႕ ေတြ႕စရာရွိေတာ့ အဲဒီပါတီေတြနဲ႕မွ အတူေတြ႕မယ္ဆိုေတာ့ ဦးခင္ေမာင္ေဆြ ထျပန္သြားတယ္။

ေမးျမန္းသူ။
                NLD ရဲ႕ တရားဝင္မႈ ၿပီးဆံုးသြားၿပီျဖစ္ေပမဲ့ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္နဲ႕ NLD ကို သစၥာေစာင့္သိၿပီးေတာ့ NLD ရဲ႕ မၿပီးဆံုးေသးတဲ့ ႏိုင္ငံေရးတာဝန္ေတြကို ဆက္ၿပီးထမ္းေဆာင္သြားမယ္လို႕ ဦးခင္ေမာင္ေဆြက ေျပာခဲ့ပါတယ္။ ဒီအေပၚမွာ ဘဘက ဘယ္လိုသေဘာရသလဲရွင္။

ဦးဝင္းတင္။
                အဲဒါေတြနဲ႕ ပတ္သက္လို႕ေတာ့ က်ေနာ္တုိ႕ ေျပာခ်င္တာကေတာ့ ဦးခင္ေမာင္ေဆြ နဲ႕ က်ေနာ္တိုု႕နဲ႕ဘာမွမဆိုင္ဘူး။ ပါတီနဲ႕လံုးဝကို ဆန္႕က်င့္တဲ့လိုင္းကို သူတို႕သြားေနတယ္။ ဘာျဖစ္လို႕ဆုိ NLD ပါတီက မွတ္ပံုမတင္ဘူးလို႕ CC ဆိုတဲ့ ပါတီေခါင္းေဆာင္ထု တစ္ခုလံုးကေနၿပီး တညီတၫြတ္ထဲ ကန္႕ကြက္သူမရွိ ဆံုးျဖတ္္ခ်က္ကို မလိုက္နာပဲနဲ႕ သူတို႕ဟာသူတို႕ ပါတီေထာင္တယ္ဆိုတာ သူတို႕ကိစၥပဲ ဒါက်ေနာ္တုိ႕ ဘာမွမေျပာခ်င္ဘူး ေျပာခ်င္တာ တစ္ခုပဲရွိတယ္။ က်ေနာ္တို႕နဲ႕ ဘာမွမဆိုင္ဘူး။ ႏိုင္ငံေရးအားျဖင့္လည္း ဘာမွဆိုင္ဘူး ပုဂၢဳိေရးဆက္ဆံေရး အားျဖင့္လည္း ဘာမွမဆိုင္ဘူး။ ပါတီစည္း႐ံုးေရးလုပ္ငန္းအရလည္း ဘာမွမဆိုင္ဘူး။ ဒါကိုက်ေနာ္တို႕ တခ်က္ေျပာခ်င္တယ္။ ေနာက္တစ္ခုက NLD က မွတ္ပံုမတင္ဘူး။ ဆုိတဲ့ခါ လူထုကလည္း ဘယ္သူေ႐ြးရမွန္းလည္းမသိဘူး။ အဲဒီအခါမွာ သူတို႕ကေနၿပီးေတာ့ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ကို ေခါင္းေဆာင္တင္ၿပီးေတာ့ လုပ္မယ္ဆိုတဲ့ဟာကိုလည္း က်ေနာ္တို႕က လံုးဝလက္မခံဘူး။ ဘာျဖစ္လို႕ဆိုေတာ့ စဥ္းစားၾကည့္ဗ်ာ။ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္က (၁) က တရားဝင္လူသိရွင္ၾကား ပါတီညီလာခံကို ပို႕တဲ့ စာတမ္းထဲမွာပါတဲ့ ေျခခံဥပေဒကို သူလံုးဝ လက္မခံပါဘူးလုိ႕ ေျပာတယ္။ ဦးခင္ေမာင္ေဆြတို႕က ေျခခံဥပေဒကို လက္ခံၿပီးေတာ့ အေျခခံဥပေဒအတိုင္း လုပ္မယ္ဟာ အေျခခံဥပေဒကို အသက္တြင္းမဲ့ အေကာင္ ထည္ေဖာ္မဲ့ လုပ္ငန္းေတြကို သူကလုပ္မွာ လႊတ္ေတာ္ကေန တဆင့္လုပ္မွာ ဒါမွာ လံုးဝကြဲေနၿပီ။ ေနာက္တစ္ခုက ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္က ဒီပါတီကို မွတ္ပံုမတင္ဘူးလို႕ တရားဝင္ပါတီကိုေျပာၿပီးၿပီ ဗဟိုေကာ္မတီကို ပို႕ၿပီးၿပီ။

ေမးျမန္းသူ။
                ဟုတ္ကဲ ဦးခင္ေမာင္ေဆြတို႕က လႊတ္ေတာ္ထဲ့ကို ေရာက္သြားရင္ အမ်ဳိးသားဒီမိုကေရစီအဖဲဲြ႕ခ်ဳပ္ရဲ႕ ကိုယ္ပြားမ်ား ျဖစ္လာမလားလို႕ ေျပာေနၾကတဲ့အေပၚမွာ ဘယ္လိုျမင္ပါသလဲရွင့္။

ဦးဝင္းတင္။
                က်ေနာ္တို႕ ကိုယ္ပြားဟာ ၁၉၉၀ ျပည့္ ေ႐ြးေကာက္ပြဲတုန္းက က်ေနာ္တို႕ ကိုယ္ပြားရွိခဲ့ပါတယ္။ ေဒါက္တာစိန္ဝင္းတို႕ပါတီေပါ့ဗ်ာ။ အမ်ဳိးသားဒီမိုကေရစီပါတီ ဆိုတာရွိခဲ့တယ္။ အမ်ဳိးသားဒီမိုကေရစီပါတီ ဆိုတာ က်ေနာ္တို႕ရဲ႕ ကိုယ္ပြား ဘာျဖစ္လို႕လဲဆိုေတာ့ က်ေနာ္တို႕က အဲဒီအခ်ိန္တုန္းက စိတ္မခ်ရဘူး။ စစ္အစိုးရက က်ေနာ္တုိ႕ NLD ပါတီကို တကယ္လို႕မ်ား ဖ်က္ပစ္လိုက္လို႕ရွိရင္ ကိုယ္ပြားပါတီဆိုတာ ရွိဖို႕ေကာင္း တယ္။ ဆိုၿပီးေတာ့ ေဒါက္တာစိန္ဝင္းတို႕နဲ႕ က်ေနာ္တို႕ လုပ္ခဲ့တယ္။ အဲဒီပါတီဟာ ကိုယ္ပြားပါတီ ဘာျဖစ္လို႕ျဖစ္သလဲ ဆိုတာက်ေနာ္တို႕ ကိုယ္တိုင္လဲ အဲဒီအခ်ိန္တုန္းက မွတ္ပံုတင္ခဲ့တယ္။ ေ႐ြးေကာက္ပဲြဝင္ခဲ့တယ္။ ကိုယ္ပြားပါတီကိုလည္း မွတ္ပံုတင္ခိုင္းခဲ့တယ္ ေ႐ြးေကာက္ပြဲဝင္ခိုင္းခဲ့ တယ္။ အခုသူတို႕က ကိုယ္ပြားပါတီလံုးဝမျဖစ္္ဘူး။ လံုးဝလဲမဆိုင္ဘူးလို႕ ေျပာရတဲ့အေၾကာင္းက က်ေနာ္တို႕ ဒီေ႐ြးေကာက္ပြဲကို သပိတ္ေမွာက္ တယ္။ ဒီေ႐ြးေကာက္ပြဲ ဥပေဒေတြကိုလည္း လံုးဝ ညင္းဆန္တယ္။ ဒါေၾကာင့္က်ေနာ္တို႕က ပါတီကိုမွတ္ပံုလဲ မတင္ဘူး။ ေ႐ြးေကာက္ပြဲလည္း မဝင္ဘူး။ သူတို႕က ဒီေ႐ြးေကာက္ပြဲ ဥပေဒေတြကို သူတို႕က လက္ခံတယ္။ ေနာက္ၿပီးေတာ့ သူတို႕က ေ႐ြးေကာက္ပဲြကိုဝင္မယ္။ အဲဒီေတာ့ လံုးဝကို က်ေနာ္တို႕နဲ႕ ျခားနားပါတယ္။ ဆိုင္လည္းမဆိုင္ပါဘူး။ တူလည္းမတူပါဘူး။

ေက်းဇူးတင္ပါတယ္ဘဘ ။

0 comments:

Post a Comment